Help center

Frequently asked questions

See all our articles  

Frequent searches

Mr Binder, audiologist in Küsnacht ZH
photo_camera+ 3 photos

Mr Herbert Binder

Audiologist

Specialties

Audiology

Expertises

Hearing aid
Adjustment and maintenance of hearing devices
Audiophonology

Map and access information

ORLAkustik Küsnacht

Seestrasse 29a
8700 Küsnacht ZH

Opening hours

Tuesday:
08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
Thursday:
08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00

Presentation of the healthcare professional

Seit Januar 2019


  • leite ich die beiden Standorte der ORLAkustik AG und empfange Sie gerne dort, wo es für Sie angenehmer erreichbar ist. Sie finden die ORLAkustik in Dürnten im Zürcher Oberland sowie in Küsnacht am rechten Zürichseeufer.


2004


  • eröffnete ich für einen internationalen Hörgerätedetailhändler dessen erstes Geschäft in der Schweiz. Die Arbeit direkt mit dem Hörgerätebenutzer eröffnete mir eine neue Welt und offenbarte mir meine wahre Berufung, kann ich dabei doch sowohl meinem grossen Interesse an der Medizintechnik als auch meiner empathischen Lebenseinstellung breiten Raum geben.


1994


  • wechselte ich in die Schweiz, wo ich verschiedenste Etappen durchlief: Von der Herstellung von Im-Ohr-Hörgeräten über Grosshandel bis hin zur Geschäftsführung einer Niederlassung eines internationalen Hörgeräteherstellers. Auch hierzulande durfte ich in der Akustikerausbildung mitwirken.


Ich bin seit 1986


  • in der Hörgerätebranche tätig, ursprünglich in der Abteilung Forschung und Entwicklung eines grossen Hörgeräteherstellers in meiner Heimatstadt Wien. Später war ich für das Training unserer internationalen Klientel verantwortlich, aber auch für die Ausbildung unseres Berufsnachwuchses sowie für die Technischen Dokumentation unserer Produkte. ​​



Ich spreche deutsch und englisch.


View more

Spoken languages

German and English

FAQ

expand_more

What is the address of Mr Herbert Binder?

Mr Herbert Binder receives patients at Seestrasse 29a, 8700 Küsnacht ZH .


What languages does Mr Herbert Binder speak?

The languages spoken by Mr Herbert Binder are: German and English.


What are Mr Herbert Binder's consulting hours?

Mr Herbert Binder consults:

  • ORLAkustik Küsnacht

    : Seestrasse 29a, 8700 Küsnacht ZH
    Tuesday:
    08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
    Thursday:
    08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00


What is Mr Herbert Binder's website?

The website of Mr Herbert Binder is https://www.orlakustik.ch/  .


What is Mr Herbert Binder's phone number?

The phone number of Mr Herbert Binder is 044 912 00 02.


Does Mr Herbert Binder accept new patients?

Mr Herbert Binder accepts new patients.


Does Mr Herbert Binder offer video consultations?

Mr Herbert Binder does not offer video consultations.


What are Mr Herbert Binder's specialties?

Mr Herbert Binder performs audiology in Küsnacht ZH.


What are Mr Herbert Binder's expertises?

Mr Herbert Binder's expertises in Küsnacht ZH are: Hearing aid, Adjustment and maintenance of hearing devices and Audiophonology.

Book your appointment online

Fill in the below information