Ms Rimle, physiotherapist in Laufen
photo_camera+ 1 photo

Ms Cornelia Rimle

Physiotherapist

work

Specialties

Physiotherapy
Classic massage
location_on

Map and access information

PhysioBOX

Langhagweg 45
4242 Laufen

Opening hours

Monday:
07:00 - 19:00
Tuesday:
07:00 - 19:00
Wednesday:
07:00 - 19:00
Thursday:
07:00 - 19:00
Friday:
07:00 - 19:00
Langhagweg 45, 4242 Laufen
format_align_left

Presentation of the healthcare professional

Als ehemalige Eiskunstläuferin kam ich schon in jungen Jahren in Kontakt mit der Physiotherapie. Ihren wichtigen Beitrag während des Genesungsprozesses und die Faszination für die Komplexität des menschlichen Körpers erleichterten mir meine spätere Berufswahl.


Nach dem Abschluss des Bachelor-Studiums an der Fachhochschule für Physiotherapie in Landquart, zog es mich zurück in die Region Basel. Dort konnte ich an der renommierten Crossklinik breitgefächerte Erfahrungen sammeln, meine Fertigkeiten ausbauen und mich mit den neuesten medizinischen Erkenntnissen vertraut machen.


Als sich in Laufen die Chance bot, meine eigene Praxis zu eröffnen, musste ich nicht lange überlegen. Die speziell auf Physiotherapie ausgerichteten Räume, die Zusammenarbeit mit der Fitnessbox AG im gleichen Hause, sowie das heimelige Umfeld waren die ausschlaggebenden Gründe, um dieses Abenteuer zu starten.

Ich freue mich sehr, Sie in Zukunft in der PhysioBOX Laufen begrüssen zu dürfen.


View more

Spoken languages

German and English

Book your appointment online

Fill in the below information

warning New coronavirus (COVID-19)expand_more

Find all the official information on the FOPH website or by calling the official coronavirus Infoline at +41 58 463 00 00 (free & official information number).

In case of cough or fever/feverish feelings or if you have been in contact with someone presenting such symptoms:

  • Stay home
  • Avoid contacts with others as much as possible
  • Do not go directly to your doctor's nor the emergencies

If you experience breathing difficulties or respiratory infections symptoms with fever and cough and are at risk (more than 65 y.o. or suffering from cancer, diabetes, immune deficiency, arterial hypertension, cardiovascular disease, chronic lung disease):

  • Call your doctor or a hospital immediately
  • Explain that you are calling because of the new coronavirus and that you are at risk and describe your symptoms