Help center

Frequently asked questions

See all our articles  

Frequent searches

Dr. med. Schur, general practitioner (GP) in Zug
photo_camera

Dr. med. Patrick Schur

General practitioner (GP)

Video consultations

Dr. med. Patrick Schur offers video consultations

Specialties

General care medicine
Adult remote emergency consultation

Expertises

Medical traffic examination LEVEL 1
Travel advice
Holter monitor (long-term ECG)
Abdominal ultrasound
Anual check up | preventive medical checkup
Cardiovascular Prevention | CardioCheck | CardioTest
Asthma
Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
Vaccination advice

Map and access information

Praxis Dr. med. Patrick Schur

Poststrasse 10
6300 Zug

Opening hours

Monday:
08:00 - 19:00
Tuesday:
08:00 - 19:00
Wednesday:
08:00 - 19:00
Thursday:
08:00 - 19:00
Friday:
08:00 - 19:00
Saturday:
08:00 - 13:00

Presentation of the healthcare professional

Hallo, mein Name ist Dr. Schur und ich interessiere mich für einfache Dinge wie Unternehmertum und digitale Innovation. Ich spiele gerne eine generalistische Rolle. Meine Teamkollegen vertrauen mir auf meine Proaktivität, Flexibilität und Teamarbeit.


Neben meiner Verwaltungsratstätigkeit bin ich standespolitisch aktiv und setzte mich als Lehrender dafür ein, dass traditionelle Logistik bzw. die Supply Chain Kompetenz einerseits eine Aufwertung im traditionellen Organigramm bzw. im verwaltungsrätlichen / spitalrätlichen Level und Politik erfahren, (sofern überhaupt vorhanden) auf direktionslevel oder personalärztlich top positioniert ist und gerade durch eine Transition zur assistieren (digitalen) Omni Ressource Supply Chain Force bzw. in persönlich, digital (digital-reversing-twin synchron laufende) assistierte Knowledge Workers / Prosumers bzw. Co-Creators (und in diesem Sinne auch potentielle Patienten) erfahren, und damit die patientenzentrierte Medizin mit mehr Ressourcen bewusstsein geführt wird.


Für eine persönliche Vorstellung im Rahmen der Generalversammlungen in der Privatwirtschaft als VR VP, Spitalwesen als Spitalrat / Stiftungsrat, im Rahmen als Berater für die Geschäftsleitung mit Zusammenarbeiten/Partnerschaften im medizinischen IT bzw. Computer Science and Information Technology, stehe ich Ihnen jederzeit zur Verfügung. Ich freue mich auf jede offene Diskussion und on-demand Präsentationen betreffend meiner Lehrtätigkeit im Omni Ressource Supply Chain / EDSC in gegebenen Rahmen und im Rahmen des theCwindlab.


'Go for UNIversal-SUPPLYchains «EndOfChains» as CoCreators ! lol to olo you !'


Pressemitteilungen «Fragen Sie Ihre Ärztin, Ihren Arzt»

http://swissmedicine.ch/Presse/index.html

View more

Spoken languages

German, French, English and Italian

FAQ

expand_more

What is the address of Dr. med. Patrick Schur?

Dr. med. Patrick Schur receives patients at Poststrasse 10, 6300 Zug .


What languages does Dr. med. Patrick Schur speak?

The languages spoken by Dr. med. Patrick Schur are: German, French, English and Italian.


What are Dr. med. Patrick Schur's consulting hours?

Dr. med. Patrick Schur consults:

  • Praxis Dr. med. Patrick Schur

    : Poststrasse 10, 6300 Zug
    Monday:
    08:00 - 19:00
    Tuesday:
    08:00 - 19:00
    Wednesday:
    08:00 - 19:00
    Thursday:
    08:00 - 19:00
    Friday:
    08:00 - 19:00
    Saturday:
    08:00 - 13:00


What is Dr. med. Patrick Schur's website?

The website of Dr. med. Patrick Schur is https://www.swissmedicine.ch/M...  .


What is Dr. med. Patrick Schur's phone number?

The phone number of Dr. med. Patrick Schur is 076 316 46 00.


Does Dr. med. Patrick Schur accept new patients?

Dr. med. Patrick Schur accepts new patients.


Does Dr. med. Patrick Schur offer video consultations?

Dr. med. Patrick Schur offers video consultations.


What are Dr. med. Patrick Schur's specialties?

Dr. med. Patrick Schur performs general care medicine and adult remote emergency consultation in Zug.


Book your appointment online

Fill in the below information