Help center

Frequently asked questions

See all our articles  

Frequent searches

Dr. med. Lungershausen, dermatologist in Wädenswil
photo_camera+ 1 photo

Dr. med. Meike Lungershausen

Dermatologist

This practitioner cannot be booked on OneDoc yet.Discover online appointment booking with OneDoc!

Specialties

Dermatology and venereology
Laser medicine

Map and access information

Dermapraxis

Oberdorfstrasse 20
8820 Wädenswil

Opening hours

Monday:
07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30
Tuesday:
07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30
Wednesday:
07:45 - 12:00 and 13:30 - 18:00
Thursday:
07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30
Friday:
07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30

Presentation of the healthcare professional

“Ihr Vertrauen ist meine Verantwortung - ich nehme mir für Ihr Anliegen Zeit, habe ein offenes Ohr und Verständnis. Im Vordergrund meines Handelns steht immer die Menschlichkeit. Zuhören und Helfen zu können, erfüllt mich mit Freude"


Dr. med. Meike Lungershausen, Jg. 1972 hat 3 Kinder und engagiert sich schon seit mehreren Jahren bei Dr. med. Beat Keller


Hobby´s / Interessen

An meiner Arbeit liebe ich vor allem den Kontakt mit den Menschen; ich höre gerne zu, ich analysiere gerne und ich habe zudem ein ziemlich ausgeprägtes Helfersyndrom -

alles Eigenschaften, die ich als Ärztin gut nutzen kann.

Inhaltich liegen mir alle Behandlungen sehr am Herzen, es gibt eigentlich nichts, was ich nicht gerne mache, aber besonders gerne kümmere ich mich um die "Kleinen", operiere ich und verhelfe manchem fahlen, müdem Teint wieder zu Frische und Positivität.

Menschen glücklich und zufrieden zu sehen, erfüllt mich mit Freude.

In meiner Freizeit bin ich gerne draussen in der Natur, am liebsten mit meinen drei Kindern, ich liebe herrliches Essen (obwohl ich nicht allzu gerne aufwendig koche...), ich mag gute Bücher und Musik aus aller Welt und liebe Kunstaustellungen. Wenn mal Zeit übrig bleibt (was leider nicht so oft ist, wie ich mir das wünschen würde), mache ich gerne Sport.


Sprachen

Deutsch Mutterspreche

Französisch gut

Englisch gut

Niederländisch Sehr gut

View more

Spoken languages

German, French, English and Dutch

FAQ

expand_more

What is the address of Dr. med. Meike Lungershausen?

Dr. med. Meike Lungershausen receives patients at Oberdorfstrasse 20, 8820 Wädenswil .


What languages does Dr. med. Meike Lungershausen speak?

The languages spoken by Dr. med. Meike Lungershausen are: German, French, English and Dutch.


What are Dr. med. Meike Lungershausen's consulting hours?

Dr. med. Meike Lungershausen consults:

  • Dermapraxis

    : Oberdorfstrasse 20, 8820 Wädenswil
    Monday:
    07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30
    Tuesday:
    07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30
    Wednesday:
    07:45 - 12:00 and 13:30 - 18:00
    Thursday:
    07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30
    Friday:
    07:45 - 12:00 and 13:30 - 17:30


What is Dr. med. Meike Lungershausen's website?

The website of Dr. med. Meike Lungershausen is https://dermapraxis.ch/home/  .


What is Dr. med. Meike Lungershausen's phone number?

The phone number of Dr. med. Meike Lungershausen is 044 789 00 00.


What are Dr. med. Meike Lungershausen's specialties?

Dr. med. Meike Lungershausen performs dermatology and venereology and laser medicine in Wädenswil.

Are you a healthcare professional?

Take hold of your OneDoc profile!

Discover online booking with OneDoc!

call_receivedReduce the number of no-shows thanks to the SMS reminders sent to your patients before their appointments.
access_timeGain admin time and simplify the management of your practice.
visibilityImprove your online visibility with a presence on the first platform in Switzerland for online appointment booking.
thumb_upOffer online booking to your patients: an essential service that they value.