Help center

Frequently asked questions

See all our articles  

Frequent searches

Dr. Nielsen, dentist in Muttenz
photo_camera+ 1 photo

Dr. Sören Nielsen

Dentist

Specialties

Dentistry

Expertises

Dental implant
Dentistemergency
Caries
Gingivitis
Toothache Infection | Toothache
Removal of plaque

Map and access information

Adent - Zahnklinik Rennbahn

Birsfelderstrasse 3
4132 Muttenz

Opening hours

Monday:
08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
Tuesday:
08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
Wednesday:
08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
Thursday:
08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
Friday:
08:00 - 12:00 and 13:00 - 16:00

Presentation of the healthcare professional

Med. dent. Sören Nielsen ist Klinikleiter und Zahnarzt in der Zahnklinik Rennbahn in Muttenz seit der Gründung im Jahr 2004. Seit 2018 ist er Klinikleiter.


Er hat 1983 das Studium der Zahnmedizin an der Uni Kopenhagen (Dänemark) abgeschlossen. Danach hatte er viele Jahre eine eigene Zahnarztpraxis in Deutschland.


Herr Nielsen ist spezialisiert in Implantologie, Parodontologie und ästhetischer Zahnheilkunde. Seit ca. 1.5 Jahren führt er auch Knochenaufbauten im Kiefer durch. Dies ermöglicht es Implantate nun auch in den Fällen zu setzen, bei denen dies bisher aufgrund zu geringem Knochenbestand nicht möglich war.


Eines seiner Spezialgebiete ist der «all-on-four», festsitzender Zahnersatz auf nur 4 Implantaten. Damit konnte er schon vielen Menschen eine Lösung für wackelnde Zahnprothesen bieten. Er verfügt über langjährige Erfahrung mit umfangreichen Zahnsanierungen.


Herr Nielsen behandelt auch sehr gerne Menschen, die viele Jahre nicht beim Zahnarzt waren. Er ist spezialisiert auf die Behandlung von Angstpatienten, die er mit grossem Erfolg unter Gabe von Beruhigungsmitteln betreut.

View more

Spoken languages

German, Danish and English

FAQ

expand_more

What is the address of Dr. Sören Nielsen?

Dr. Sören Nielsen receives patients at Birsfelderstrasse 3, 4132 Muttenz .


What languages does Dr. Sören Nielsen speak?

The languages spoken by Dr. Sören Nielsen are: German, Danish and English.


What are Dr. Sören Nielsen's consulting hours?

Dr. Sören Nielsen consults:

  • Adent - Zahnklinik Rennbahn

    : Birsfelderstrasse 3, 4132 Muttenz
    Monday:
    08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
    Tuesday:
    08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
    Wednesday:
    08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
    Thursday:
    08:00 - 12:00 and 13:00 - 17:00
    Friday:
    08:00 - 12:00 and 13:00 - 16:00


What is Dr. Sören Nielsen's website?

The website of Dr. Sören Nielsen is https://adent.ch/de/klinik/mut...  .


What is Dr. Sören Nielsen's phone number?

The phone number of Dr. Sören Nielsen is 061 826 10 10.


Does Dr. Sören Nielsen accept new patients?

Dr. Sören Nielsen accepts new patients.


Does Dr. Sören Nielsen offer video consultations?

Dr. Sören Nielsen does not offer video consultations.


What are Dr. Sören Nielsen's specialties?

Dr. Sören Nielsen performs dentistry in Muttenz.


What are Dr. Sören Nielsen's expertises?

Dr. Sören Nielsen's expertises in Muttenz are: Dental implant, Dentistemergency, Caries, Gingivitis, Toothache Infection | Toothache and Removal of plaque.

Book your appointment online

Fill in the below information

Online booking is unavailable at the moment

To book an appointment, call at:

061 826 10 10